Dirigenție de șantier

Construcția pe șantier a devenit mai complexă, cu mai multe reguli și reglementări și noi modalități de achiziție a proiectelor. Diriginții de șantier trebuie să asigure conformitatea cu o serie de reglementări și cerințe. Digitalizarea a simplificat și complicat procesele. Creșterea cerințelor de mediu, a legislației privind sănătatea, siguranța, impozitarea, gestionarea deșeurilor și ocuparea forței de muncă, pune presiune asupra echipei de management al șantierului pentru a asigura conformitatea și înțelegerea implicațiilor asupra livrării proiectului. 

Menținerea unui proiect la timp și în buget necesită un management bun al șantierului, o planificare fiabilă, care depinde de deciziile luate la fața locului pentru a „rezolva” probleme neașteptate. Dirigintele de șantier trebuie să aibă cunoștințe tehnice extinse „dure”, să știe când munca efectuată este corectă sau greșită și să aibă stăpânire pe abilități „soft”, cum ar fi conducerea și managementul oamenilor. Lucrul în echipă și conducerea echipei sunt „testate” de fragmentarea industriei, având de-a face cu un client și o echipă de proiectare și un lanț de aprovizionare lung și complex.

Diriginții de șantier au roluri extrem de solicitante și își asumă responsabilitatea pentru proiecte cu mai multe fațete și din ce în ce mai complexe. Astăzi, rolul necesită mai mult decât o cunoaștere aprofundată a procesului de construcție și a managementului oamenilor, managerii de șantier sunt supuși unei presiuni crescute pentru a reduce costurile și a crește eficiența fluxului de lucru fără a compromite calitatea. Diriginții de șantier trebuie să înțeleagă și să folosească cea mai recentă tehnologie pentru a obține aceste eficiențe, pentru a minimiza conflictele de programare și pentru a menține proiectul pe drumul cel bun.

În mod tradițional, diriginții de șantier aveau nevoie de experiență practică a șantierului și a construcției acestuia, pentru a se asigura că îndeplinește cerințele de proiectare și operaționale. Deși aceste experiențe sunt încă relevante, postul s-a transformat într-un rol de „mini-management al afacerii”, necesitând date detaliate și raportare pentru a împărtăși progresul construcției cu managementul superior. 

Vrei o ofertă personalizată?